Friday, August 14, 2009

WhAt a BuSy DaY !!

uuwwaaaa....
hari ni tak sangka pulak busy bebenor..
tetiba terpaksa tolong boss yang nak buat preparation wedding anak dia pada 7 Syawal nanti. Kenalah menaip agenda & print sampul kad jemputan. Banyak pulak tu & still banyak ...duh!!
Tapi sian jugak kat dia..ibu tunggal yang cekal..terpaksa harungi sendiri hidup dengan 6 orang anak (tapi now dah besar gajah semuanya)
Ok...sebenarnya saya dah siap dengan agenda sendiri..nak ke Carrefour pukul 12 tgh hari untuk beli groceries. Tapi terpaksa tunda sebab nak selesaikan urusan tadi. Makanya saya keluar office awal...pukul 4 lagi dah keluar & terus ke Carrefour.
Then...beli , beli ..itu dan ini, pukul 5.45ptg dah nak chow..kenalah sorong trolley naik escalator sebab parking kereta kat atas kan...tetiba saya di sapa oleh seortang promoter jual induction cooker & other electric appliances. Dia cakap nak bagi recycle bag jer..so, saya kata ok lah..lepas tu nak suruh isi borang survey pulak..saya tak ambik, tapi suruh dia isi kan, sebab saya cakap saya nak cepat!
Lepas tu lagi..dalam kotak recycle bag tu..ada pulak kupon..sekalai saya pun bukak lah..kenkonon dapat voucher RM50..then kata dalam dapat hadiah..sekali tengok hadiah apa yang ku memang..1 induction cooker yang depa jual harga RM3980 & 1 water vacuum cleaner harga RM2680 kot..total hadiah RM5k++.Kenkonon depa ni terkejut badakz sumbu + siput vavi lah kan (saya dah geram nih)..siap telefon office bagai sebab terkejut dengan hadiah yang saya menang tu, siap nak suruh tangkap gambar masuk magazine..(hei..kepala hotak dia).Mula mula orang office buat2 terkejut..lepas tu boleh dia kata hadiah ni hanya di beri sebanyak 30 orang jer, hampeh double triple hampeh tul!
Seperti biasa..mestilah kena beli barang depa yang mahal nak mampus tahap dewa Siti Nurhaliza nyer umah jer guna..baru boleh bawak balik hadiah dalam kupon tu.
Barang2nya ialah...
induction cooker RM3k ++
steam oven RM3k++
water filter nak RM3k
Set periuk RM2k++ (ada set senduk sekali, ingatkan dia jual tu..saya katalah nak beli set senduk tu boleh??..dah tentu tak dapek kak oii!!)
& Vacuum cleaner RM2k++
Lepas tu datang lagi seorang...saper ntah..mati mati suruh saya beli..sebab katanya rugi kalau tak ambik...
sudah lah..korang ingat aku pegi Carrefour bawak duit juta juta ker..
belanja kat Carrefour cuma 87 hengget nak beli barang korang beribu riban..
Saya pun cakap takpe lah..saya mintak tangguh pun depa tak kasi, boleh2 nak sekarang jugak. Saya dah habiskan masa dengan haprak2 tu jer nak 20 minit..so, saya cakap saya nak balik lah..saya tak perlukan brg2 ni...
korang nak tau..apa action depa...????
Sekor pun tak cakap apa2 kat saya..semua buat tak nampak jer! Vavi hutan betul.....memang saya mencarut dalam hati sebab geram giler!!
Akhirnya sampai umah pukul 6.401
huh!!

1 comment:

Some1...somewhere...somehow... said...

mi..len kali klau kena gini...depa haruk2 suh beli...ko ckp je...napa lu olang x suruh lu olang nyer amak bili..? ini coupon angkat kasi sama amak la...SEB BEK ko x terpedaya...tu mmg taktik derang tu..purak2 trkejut..pastu call sana..call sini..aku dolu lg haru!!! org tu sian nangis2..terharu sbb aku menang besar!! siap ckp ni rezeki baby..x kn lu nk tolak rezeki maa..(masa tu peknenkn mia)

Popular Posts