Monday, August 10, 2009

DaH BaLiK ShAH aLaM !!

hahahha!
hari ni saya dah balik dari kampung halaman suami saya di Negeri Sembilan, seperti biasa, setiap kali balik ke kampung..ibu mertua saya akan hidangkan lauk kegemaran kami semua (semua..termasuk saya yer) masak lemak cili api. Tapi kali ni special sikit..bersama maman! Sejenis tumbuhan yang tak saya kenali fizikal dan asal usulnya..yang saya tau bila di makan sedap sekali!
Walaupun dah 6 tahun saya menjadi menantu hantu ibu mertua...sekali pun saya tak belajar daripada beliau cara cara nak masak lauk kegemaran suami saya ni..sungguh malas kaedahnya saya ini! Keji..keji!!
Kalau nampak daun maman di pasar pun.saya agak saya memang tak kenal!
Ntah...tunggu lah saya berubah yer..berubah hati menjadi rajin di rumah ibu mertua. Saya sangatlah tak rajin di rumahnya..sebab beliau sangat rajin..maka saya menjadi malas!! Keji..Keji!!
Ohhh...lepas ni kami akan pulang lagi untuk berhari raya di sana..at least saya rajin mencuci pinggan mangkuk yang berlonggok pun kiranya saya dah berhijrah lah kan..atau lebih lagi ker?? Macam menyapu halaman rumah..atau..mencuci bilik air ker! Ntah!!

No comments:

Popular Posts