Monday, June 1, 2009

UmAr NaK TiDoR Laa!!

uuuwwwaaaa....
umur Zidan baru 2 bulan lebih..tapi dah macam menolak untuk breast feed waktu malam. Kadang kala ku terpikir..bagusnya anak ini tak kacau mama tidor nyenyak..tapi baguskah pulak untuk dia???
Kalau dulu (2-3 minggu yang lalu)..dia akan bangun dan boleh aje menyusu 3-4 kali satu tempoh malam..sekarang ni..kalau terjaga pun..bila kita suakan "tek" untuk susukan dia..mau dia bantainya melalak "keriangan" memecah sunyi.Waaaa...ini anak sangat tak happy untuk menetek waktu tidor, so mama sangat happy dapat tidor nyenyak at least untuk 4 jam tanpa gangguan.
HHmmm....harap harap dapat fully breast feed Umar sampai umur 2 tahun, tapi dengan supply susu yang agak kurang, my short term target dah jadi at least 6 bulan. Waaaaa..sedihnya lah.
Takpe..selagi susu masih ada, akan ku usahakan mencuba macam macam petua untuk boost up kan milk supply. At least ku nak buat stock 8-10oz sehari, bekalan untuk tempoh akan datang, setakat ni rasanya stok yang ada cukup untuk 15 hari penyususan.
Ok...entry ni takde gambar yer..(takkan nak tepek gambar Umar tengah dok nyonyot tek kot, sangat lucah nanti!!)akekekeke ...

No comments:

Popular Posts