Thursday, December 17, 2015

Ubahsuai Rumah - Dapur Tambahan??

Baca la tajuk tu...siap tanda tanya lagi...

Al kisah nak menambah la sesikit dapur rumah buruk kami tu...
panggil kontraktor 3,4 orang. Saya prefer orang kita sebab saya harap saya dapat bantu orang sendiri...malangnya..antara mereka selalu tak tepati janji pada pertemuan pertama sekali pun, macam mana kata nak tolong, harap orang kita dapat ubah mentaliti tak apa tu.

1) Kontraktor pertama sangat dedikasi, orang kita..janji pukul 9 pagi, tepat sampai seperti yang di janjikan dan esoknya terus email quotation, tapi tak pernah follow up pun.

2) Kontraktor ke-2, alamat dekat jer ngan kawasan rumah kami, tapi janji pukul 10.30 pagi, 12.30 baru sampai.

3) Kontraktor Cina - lebih efisyen sebab janji pukul 12.30 pukul 12 dah sampai, haaa apa cerita orang kita ooii, esoknya keluar quotation buat temujanji lagi..pukul 1 patut jumpa 12.30 juga dia dah sampai.Dan follow up setiap masa, naik rimas gak.

4) Kontraktor ke-4 , ukur lebih kurang, bajet2 sampai 70k-80k, padahal orang lain bagi harga paling mahal pun 62k (atas kerja2 yang sama), mintak email address tapi sampai la ni takde email pun quotationnya.

Ada lagi satu malas la nak cerita ..janji nak datang lepas tu senyap.Then fine, kita tutup buku dan decide.

So far dapat 2 je pun quotation, dari kontraktor pertama dan kontraktor cina tu, harga lebih kurang cuma hat yang orang kita tu tak beri penerangan  pun, nak kena buat permit berapa pulak harganya ke? nak apply ke tidak? semua tak bincang, mungkin dia ingat kita saja-saja tanya kot...keputusan kami tentulah pada kontraktor yang beri komitmen sepenuhnya.

Ok, pening rupanya nak tambah rumah ni ye..padahal dapur sikit je pun, jom tgk layout anganan kami.

Ini layout dapur

Bilik Air

Pintu Dapur

Dapur - cantiknyalah dalam gambar ni    



Okey..till then.Bila projek start saya update lagi.

1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Popular Posts