Monday, December 7, 2015

Emas Murah Kuala Pilah!

Salam all...

yeaaayy aku pegi Kuala Pilah juga akhirnya hari Sabtu yang lepas, harga di setiap kedai adalah berlainan. Aku pun cuma pegi 4 kedai ni jer..
LEE WAH - RM140/g
POH KONG - RM141/g
CHEAH POH HING - RM140/g
CHAN KWONG - RM150/g

Masuk Lee Wah..aku jenguk2 je sebab dulu pernah terkena beli cincin upah mahal..mintak kurang tak kasik dia..maleh nak datang lagi.

Masuk Poh Kong (tak pernah masuk & beli lagi) - jenguk2 je dulu, gelang banyak yang cantik.

Seberang ke jalan sebelah masuk Cheah Poh Hing - orang ramai, barang biasa2 jer, gelang tak menarik, rantai biasa2 jerk.hahaha

Jalan lagi ke depan masuk Chan Kwong - aiiyaaa manyak mahal..RM150/g..maleh nak tanya..jenguk2 dan keluar...

ulang kedai no.1 balik..hahahaha then decide nak beli kat kedai POH KONG..sengal kan..itu la pompuan.

Mintak rantai tangan..cuba itu cuba ini..nak yang keras kejap nak yang lembik..kejap nak yang padu letak balik ambik yg kosong, tak best pulak ambik yang padu balik. tengok berat? telan air liur!
Tengok rantai leher pulak...nak yang halus je...ambik itu keluar ini, cuba2 nak yang paling pendek sekali..belek2 suruh apek simpan semua.

Pegi tempat gelang balik..keluar itu tunjuk ini pandang tempat lain jugak.Suruh potong bagi pendek siap ukur bagai..hahaha stress ngko. Selamat laki aku steady!
Pang pung pang... 3 barang aku dapat last week.Alhamdulillah, ada orang belanja...rantai tangan, rantai halus ngan loket.
Nak tengok ke? heheh nanti lah..tak snap pun..semua dah bungkus.







Aku ada hati gak nak beli rantai cam tali break basikal ni...tapi setiap satu mau 30g lebih...lepas tu aku tak nak pun pakai.Habis buat mende beli..dasar!!



No comments:

Popular Posts