Wednesday, July 2, 2014

Ramadhan ke-4

Salam Ramadhan semua,

Dah masuk hari ke-4 Ramadhan...aku biasa2 jer
1st Ramadhan dapat sahur dan iftar dengan Abang Am...bahagia la jugak..hehe!
Teringat tahun lepas, dia pergi kursus 2 bulan, betul2 11 hari lagi nak raya baru dia balik...
sedih aku anak beranak kecoh2 sendiri urus anak2 masa bulan puasa.
Dugaan dan pengalaman begitu buat aku lebih tabah dan aku bangga ada extra experience dari orang lain.eheh!

Ramadhan pertama aku masak lauk kari ayam dan sayur campur untuk iftar...banyak gak aku masak sampai cukup lauk tu bawak ke sahur puasa ke 2...settle tak payah nak masak pagi.
Iftar yang ke-2 pulak aku goreng salmon 2 keping makan ngan sambal hitam untuk berbuka, simple but yet sangat la menyelerakan...same kes lauk tu cukup bawak ke sahur ke-3 yang aku hampir terkantoi terlajak sahur gitu..hikhik.

Tiba-tiba iftar semalam....
sedey kot...laki tak balik iftar semalam, aku pulak asyik la jem sini sana ..jalan nak balik kerja mesti tempuh 1 jam lebih..dah sampai rumah ambik anak2 dan tak larat dah nak masak.
Lagi pulak dengan peti ais aku yang tak membeku tu..aku memang tak simpan stok makanan dah..takut rosak...
maka semalam aku cuma goreng sosej 3 batang (itu je yg ada)..aku karate 2 setiap satu maka jadi 6 ketul dan makan 4 mulut. Si budak jejantan kecik yang tak puasa ni pun berebut nak makan jugak macam kan puasa...tak makan lagi agaknya tadi.Huhuhuh...
apa lagi aku pulun la minum sampai kembung,dah takde benda nak makan aku solat la terus.
Lepas tu baru la nak tuntang kat dapor sesikit..nasik goreng je pun.
Si Pica masih gigih carik makanan..apa lagi sambung makan biskut sambil kesedihan lapor.
Okey lah...petang ni aku kena jalan2 bazar belakang opis ni dulu sebelum balik..kalau ada roti john pun boleh la sementara nak tunggu aku refill energy dan masak sesuatu.



Sekian, cerita duka Ramadhan 2014.

Popular Posts