Monday, July 21, 2014

Peti Ais Baru - Brand Yang Bagus Anda Rasa ....?

Salam semua,
masuk tahun ke-10 barang letrik rumah aku semua buat hal
mula-mula mesin basuh....setelah di rehatkan 2-3 bulan sihat balik rupanya so padam niat nak membeli baru.
Kemudian peti ais pulak buat hal...kejap sejuk kejap lansung tak rasa dingin terus...banyak bahan makanan aku rosak...dan sejak peti ais tu meragam dah 2 kali kami betulkan...kos nak rm200 jugak lah...apalagi bergumbira aku laki bini tak payah keluar modal beli yang baru.

Tapi akhirnya...mungkin dah sampai ke penghujung waktu perkhidmatannya...
kami decide untuk beli yang baru gantikan yang ada ni ...yang kami beli sejak baru mula kahwin dulu...waaaa sentimetal value sangat. 
Tak beli nanti tak boleh nak simpan makanan...sejak dua menjak ni aku simpan mana2 makanan semua kat bahgaian atas, sebab bahagian bawah lansung tak sejuk...bila bukak je berbau ..huhuh..anak2 semua takut nak bukak peti ais, sebab busuk..hehe!

Peti ais yang 10 tahun berkhidmat cemerlang dengan aku tu brand Samsung...so secara tak lansungnya aku yakin dengan brand ni...10 tahun kira dah bagus dah khidmat untuk barang letrik ni kepada kita, kalau lebih lagi..., lagiiii bagus.
So aku setia kepada brand ini untuk satu tempoh yang akan datang...
kami pilih fridge ini 


Samsung 2 door fridge 300L

Specifications
  • 255 Total Net Capacity
  • 53 Net Freezer
  • 202 Net Refrigerator
  • Shelves x 2ea ( 1ea Slide out)
  • Glass of Shelves
  • Number of Vegetable&Fruit Drawer: 1
  • Spill-Proof Shelves x 1
  • Door Pocket x 5
  • Type of Door Pocket: Transparent
  • Egg Container available
  • Deodoriser available
  • LED Interior Light
  • 1 Chill Compartment
  • 1 MoistFresh Zone with Vegetable Box
  • Net Dimensions(W x H x D): 555 x 1,635 x 637mm
  • Net Weight : 50.7kg

Dan yang ini dapat 5 bintang dari segi penjimatan elektrik yang di gunakan....kalau beli barang letrik kena tengok berapa bintang mereka rate untuk barang letrik kita, lgi banyak bintang lagi jimat.
Aku beli kat HLK Seksyen 23 Shah Alam, so far kedai tu bagi harga paling murah dari kedai2 lain...aku dah malas nak survey sana sini..aku pegi jer beli terus, harga dia letak RM1299 tapi lepas mintak tawar2 sikit dia bagi RM1150..murah banyak tu..suka la kan.

Okeylah..semoga dia berkhidmat dengan baik untuk keluarga aku...harapnya dengan jaminan compressor selama 10 tahun...10 tahun lagilah baru aku beli baru yer.Aku ni bukan jenis suka2 nak tukar barang kat rumah kalau tak betul2 rosak...see my washing machine, walau hampir 6 bulan boleh kata kejap onn kejap off aku tetap tak beli.

Mak aku selalu pikir aku ni kedekut...hahah..memang poonnn!



No comments:

Popular Posts