Thursday, July 10, 2014

Menu Berbuka - Oxtail Stewed

Salam all....
hari Selasa lepas aku cuti...malas nak pegi kerja sebab kereta aku tak berapa nak sihat. Di kesempatan itu aku merajinkan diri nak masak untuk berbuka.
Seharian aku tak kerja asik menonton TV rancangan masak2 jer...lapor gamaknya.
So terlebih dahulu kenalah carik bahan2 iye tak......oh yeeee laki aku pun tak keje hari tersebut....sepadan sangat..merpati dua sejoli gitu.haha

Aku masak apa tau....nama omputihnya Oxtail stewed...bahasa kita ekor lembu masak stew!

This is not my photo

Tapi gambar yang atas tu bukan gambar apa yang aku masak...aku cilok ntah siapa punya gambar tapi memang begitu lah rupanya,cuma yang aku buat tu kurang pekat sikit.
Nak makan...boleh makan dengan roti,roti Peranchis atau mana2 negara punya roti pun sesuai tapi memang sedap dengan roti yang sikit keras.
Sebab apa aku masak oxtail stewed ni, sebab setiap kali pegi makan kat Dave's Deli, laki aku mesti order hidangan ni...aku pun mesti la tanak kalah kan...maklum tukang masak amatur..hehe.
Sekali...jengjeng....jadik sebijik macam yang selalu laki aku order tu.
walla...ternganga la laki aku kan..pasal di bulan puasa ni...bila mana aku tak boleh nak rasa apa yang aku masak masa tu...tetiba plingggg sedap pulak!hahaha......nak tak nak 3 jam jugak tau aku reneh...senang sangat masak nya...
tumis2 bahan kemudian reneh 3 jam...siap!!

No comments:

Popular Posts