Friday, August 16, 2013

9 Syawal sudah

Assalamualaikum... salam Jumaat 9 Syawal..
last week this day aku balik kampung laki kat N9,
hari ni aku dah pegi kerja pon..
Alhamdulillah anak-anak semua dah sihat, bila dah sihat lain pulak peelnya..
semalam aku cuti sebab Am offday..
so kami bawak anak2 jalan2...
lunch kat Ikan Bakar Jalan Bellamy lepas tu shoot ke IKEA..
sajer carik pasal.

Penat giler semalam dengan peel Hamzah..sejak baik sakit...
dia ngengade terlebih...
mengamuk sakan kalau nak sesuatu tak dapat..
contoh : Nak beli air dlm vending machine, nak air dlm botol instead of air dalam tin, duit aku pulak dah last kopek, pulak tu dah tertekan hat yang tin punyer..dia boleh bantai mengamuk sakan tak nak berhenti nangis nak 20 minit.
Aku ikat dia dalam car seat..ko nangis la puas2...dia dah letih nangis..tau pulak mintak tetek..
haaaaaa..baru ko tau...ngan mak ko ni..lagi ko nangis lagi aku buat tak kisah.

Biasa lah...sesekali aku treat jugak budak2 ni ngan toys, Hamzah dapat soft toys bentuk dinosaur kat IKEA, Umar dapat Kapten Amerika si kakak pulak dapat la Tumblin Monkey ker haper ntah nama mainan tu...semua tu adalah deduct their duit raya.
Sebab duit raya dah lebih seribu (3 beradik) so yang lebihnya aku tak kisah bagi dia orang belanja sikit.

Pagi ni mereka semua ikut papa hantar mak gi opis, sebelum tu kami pegi minum kat kedai..
ada pulak peristiwanya sebelum aku balik kedai tu...nak tau tak..lemah kaki ngan tangan aku...
kena sergah ngan anjing liar..selamat dia tak terkam si Pica..gatal sangat lari2..padan muka ko!

No comments:

Popular Posts