Thursday, March 21, 2013

SeLaMaT AmBiL KePuTuSaN SPM!!

Assalammualaikum..
kepada adik sepupuku..selamat menempuhi perjalan baru dalam hidupmu kelak selepas keputusan SPM berada dalam genggaman..baik atau tidak keputusan itu..itu yang tertulis bukti dari apa yang kau usahakan.

Teringat zaman aku ambik result dulu...
pakai pun sememeh jer..aku ni jenis tak lah pandai bersosial benor time tu..tak pandai sangat jalan2 kulu kilir..paling2 pegilah Kompleks PKNS tu..naik bas 60sen...sejak habis sekolah tak jumpa kawan-kawan lain selain yang duduk dekat2 ngan umah mak ayah aku..time tu talipon tangan adalah sangat asing..apalagi nak memiliknya..sampai sekarang aku pernah beli henpon sekali jer dalam hidup aku..lain2 semua laki aku atau ada 1 tu adik aku yang belikan.OOhh masih kolot aku rupanya!

Okeh..hari nak ambik result ditunggu penuh debaran, masa tu aku dah kerja full time (contract basis) kat pejabat pos,gaji 25 hengget sehari.Lumayan tu..kalau time sekolah mak aku cuma bagi 50 hengget jer..untuk sebulan..bukan sehari atau seminggu yer..ko pandai2 lah.Aku mintak keluar kejap dari opis then mintak tolong abang posmen hantar aku...bukan naik motor tong tu yer..mana celah aku nak masukkan kaki aku nanti..takkan nak masuk kaki dalam tong pulak...naik van okeh!

Okey-okey dah sampai sekolah..terima kasih abang posmen hantar saya..doakan saya berjaya (la sangat,nnt abang posmen belanja makan..hikhik) Depan pintu opis dah penuh kawan2 yang bertukar wajah dan gaya...semua tak pakai baju sekolah masa ambik result..pakai baju biasa jer.sedang aku nak ambik post mencelah nak ambik nombor ke haper..makcik aku (dia cikgu sekolah aku time tu) terkam aku sambil bawak result aku...ooooommyyy so tak supprisee! Malu lah aku, makcik aku yg ambikkan.tgk result aku yang suram tu..aku yakin ianya suram...!! Dengan muka bahagia..makcik aku cakap aku lulus..aku cakap aggregat 30 ke..target aku agg 30 ngko..bongok siot! takde cita2

Makcik aku cakap "tak...bagus..agg. 25!! Muahahahah...gembira siot sebab sama pandai ngan abang aku yang aku rasa dah cukup bagus tu..tapi dia kelas sains la..aku kelas Prinsip Akaun yang dapat F9 tu.

Muauahahahaha...tak terkata gembiranya...balik ke pejabat pos semula dengan hatin yang gembira sekali....

* Aku memang orangnya yang biasa2 saja dalam pelajaran...aku tak berapa cemerlang seperti abang dan adik aku....aku selalu rasa aku ada keistimewaan lain selain dari belajar yg mana abang dan adik aku tak ada..walau aku takde kulit cerah seperti mereka sekalipun....tapi aku harap aku lebih membahagiakan ibu dan ayahku..In Sya Allah...*

No comments:

Popular Posts