Saturday, March 16, 2013

Holiday di Musim bukan cuti !

Assalammualaikum all...
lama dah menyepi tak update blog kan...semenjak masuk kerja di tempat baru, aku sangat2 takde masa nak menjenguk blog apalagi nak mengarang bagai..
rutin harian 100% bertukar..sekian lama aku tak rasa bagaimana itu "bekerja" now aku sedang mengubah hala kehidupan menjadi seorang isteri,ibu dan wanita yag bekerjaya. Selama ni rutin goyang kaki ku di office lama kat Subang Jaya sudah berakhir...yang penting duit retrentcment bakal masuk..hiphiphoooray!

Baru kerja masuk bulan yang kedua (pun tak habis bulan Mac lagi) aku dah apply cuti 4 hari terus kau...naseb lah kalau effect prohibition ke apa? sebab aku dah planned cuti aku ni semenjak last year lagi..dengan tiket beli salah tarikhnya (aku ingat time ni cuti sekolah dah)...anak aku si Feesa ponteng sekolah 4 hari jugak...hahaha!

Kami bertolak dari rumah pukul 130 tg..flight janjinya 330 berlepas dari LCCT tapi janji tak ditepati maka nak pukul 4 baru bukak gate bagai..anak2 yang excited cam nak pegi obersee gamaknya dah restless dok dalam departure hall tu...melalak, bergaduh,berlari dan merengek tunggu kapalterebang sangat! Pow aku beli coklat 3 beradik dah 11 hengget...sakitnya hati sebab mahal sangat.
Tengok gambar atas, muka laki aku dah berkerut 5 atas dahi nak tahan peel dua beradik yang melasak ni. Si Hamzah bangsa tak paham bahasa sangat..si Umar pulak bangsa buat-buat tak paham bahasa. Berbeza tu walau bunyiknya dekat2....
Masuk jer kapalterebang...aku dah mcm OMG anak2 aku..bukan sebab mereka kelihatan batak dapat naik kapalterebang, tapi sebab Umar dan Feesa pulak bergaduh nak duduk tepi tingkap.Si Feesa pulak jenis tak akan mengalah walau kapal tu nak pecah dengar tangisan adik dia...huuhuu sabor je lah..sampai aku cakap kat steward tu...kalau ada tempat kosong tepi tingkap bagi saya duduk..selamat flight tak penuh..maka lepas tu aku suka-suka hati ler duduk tepi tingkap mana sekali pun...hambeekk ko..jgn gaduh2...nak duduk tepi tingkap jamban sekalipun boleh..manusia kurang pagi tu.

Ini pengalaman pertama naik kapalterbang untuk Umar Zidan dan Hamzah..Umar dah pandai tunjuk excitednya dengan bercerita pada nenek yang dia nak naik eeracia (AirAsia) pegi Langkawi.Dah besar anak aku dan kemahiran berbahasanya jugak semakin bertambah..lagi2 part mengata kakaknya "gemok"!
Sepanjang 1 jam dalam kapal...2 orang budak excited ni..bertambah energy..Umar masih boleh di ajak berbincang tapi Hamzah..panjat kerusi dari depan ke belakang, yang kelakornya..steward tak mesra kanak2 dalam kapal tu dok jegil2 bijik mata kat anak aku yang jenis tak heran orang nak marah ke haper....kakakaka..anak aku buat tak paham jer..kesian budak steward tu..jegilan mu tidak berjaya menakutkan anak2 aku yg lasak tu...so aku pun penat.

Sesampai kat airport Langkawi kawan baik aku dah tunggu...lepas dia ambik kita orang terus ikut dia ambik anak2 dia balik sekolah..singgah pasar malam, makan malam kat umah dia dan baru check in Malibest Resort.Masuk2 jer hati aku dah rasa tak best...bilik kecik dengan kami yang 5 orang ni..aku rasa masa tgk gambar besor jer biliknya..sungguh2 aku kena camera trick.Hajat di hati nak tidor 2 malam kat situ terus aku cancel for the 2nd night. Esok paginya aku gi breaksfast kat kampung Temonyong, makan roti canai, nasik lemak ngan kawan baik aku ni...lepas tu aku pegi ronda2 sampai ke Kuah dan tak beli apa2 pun sebab hati masih runsing tak buat booking untuk bilik malam kedua n ketiga lagi...balik dari Kuah dengan cuaca yang sangat panas tu..aku pegi umah kawan au lagi...lepak2 sambil searching Agoda.Aku dah tekad nak duduk kat Resort World pulak..sekali nak booking guna CC aku tak boleh...aku pun call hotel...caj hotel dan online agent ni berbeza tau...aku call depa cakap harga bilik paling murah ialah RM385/night sedangkan offer di Agoda/Asiawebdirect cuma RM170/night incl breakfast lagi. Kelam kabut mintak tolong seorang kawan yg sangat2 baik hati...terus dia bookingkan bilik dengan bayaran penuh. Alhmadulillah aku dikelilingi kawan2 yang sangat  mudah berbuat baik..semoga kalian diberkati Allah dalam kehidupan.

Okey..banyak pulak aku mengarang...nanti sambung balik.