Thursday, July 21, 2011

MaSiH NaK BeR ShOpPiNg Ke???

Hai....
bagi ibu-ibu yang masih belum selesai misi nak menyopping baju raya anak2...
sila selesaikan tugas anda mengikut waktu yang anda gemari...
kalau ikut hakak nih...
waktu yang paling sesuai adalah ketika jualan cuci gudang kaaa...jualan pecah kilang kaa...jualan kedai terbakor kaaa...haaa..standard2 gitu jer hakak redah shopping baju anak2..
dan sering kali baju kanak2 di rumah tu semuanya dibeli tahun lalu untuk pakai raya tahun ni
jangan ko tak tau..baju raya tahun depan pun hakak dah beli...agagagagagag! tak terperi kan..mengong tau aku nih!!
Betull.....memang sampai begitu sekali kemengongan aku....raya tahun ni beli baju masa tahun lepas..beli baju tahun ni pulak untuk pakai raya tahun depan...tapi hagak2...la, bukan beli sekali harung...kaedahnya..beli sikit2...lama lama banyak ler..!
Al maklum...anak dah 3..sessi membajet kena sentiasa tepat...
eleh..masa anak sorang pun haku gini jugak!kehkehkeh! (<<

Okeh..mula2 dan selalunya memang hakak cerita baju Umar Zidan jer pun...
beriya hakak ni tau..macam ada anak sorang tu jer..
oohhh...terpengaruh betul ngan anak sorang ni..
Tahun ni...ini jer baju raya dia..+ sepasang baju melayu yang belum siap jahit kot.
kasut..kalau ada yg murah jer beli..kalau mahal sila pakai selipar beli tahun lepas.

2 pasang set ngan short & 2 pasang set ngan long jeans...
korang jgn ingat baju nih semua mahal2 yer...
kalau hakak lah orangnya....
nak beli memang pilih brand jugak..tapi MESTI MURAH!!
Jangan tak caya...masa ni hakak beli kirim dari kedai Acik USA tu...
congak2..cangkul2..korek sana sini...
4 pasang di atas tak sampai pun 200hengget....tak sampai makanya..dalam 180 gitu jer kot..eehh...less lagik lah..
sebab beli pun masa sale kaw2 kat sana..
Levis short tu satu baru 18 hengget!Mahal ker..?? Poney ker..KIKO pun tak dapat tau..
busuk2 pun 29hengget la kot...ooooooo, jarang membeli kalau kat sini..
kalau warehouse sale dapat la kot 20 hengget seluar jeans..iye ker..
lupa dah hakak.

Kepada ibu-ibu
Selamat membeli membelah..jangan sampai bengkrap okkey!

2 comments:

Jiejah @ Iza said...

ooowwwhhhh saya belum menyoping ..tahun² lps laju gak shoping baju adam ,bila anak dah 2 jadi lembab plak hehehe

ammi said...

sebab itu kena beli sekarang..ammi kalau puasa lagi lembab kaedahnya

Popular Posts