Thursday, June 2, 2011

JaLaN2 NeW YoRk !!

hahahahaha...
dalam mimpi boleh la...
tapi semalam aku pegi New York Skin Solution...
cuba free trail facial tu...
waaaaa....dah bertahun jugak tak buat facial..bila semalam depa buatkan..terasalah legaaaaa nya...
kulit aku ni masalahnya ialah kering dan akan mula berjeragat..eeiiiyoooo!
Sebabnya....malas nak cuci muka..malas nak berkrim bagai...aku memang free style gitu!!

So, sebab selepas dah buat ujikaji la bagai kat muka ni..depa bawak masuk dalam facial room...
kena tukar baju bagai..aku ikut je lah..memandangkan bilik tu single room kan (cam hotel la konon, padahal bilik tu besar jamban jer)
Aku pun di facial selama lebih kurang 2jam setengah la kot....
legaaaaanya...
memang lepas tu nampak la perubahan...mana taknya..agaknya dah berkerak2 kulit muka aku ni..sekali di facial...tercabut la daki dakat kat muka nih!!
Seperti biasa...aku pun dah agak...lepas jer buat facial..mereka ni akan pujuk kita buat treatment di tempat mereka..
macam2 alasan aku bagi..tak bawak duit la...
tapi dia nak ATM card aku..sebab kat situ boleh swap ATM card..aku cakap la duit aku tinggal 400 hengget jer..sebab dia nak $500 sebagai deposit...
sekali aku cakaplah...aku ada janji nak bayar duit kat orang petang ni $300 lebih...
dia pulak kata kalau macam tu letak deposit $200 la pulak...
ewaaahhhh..lepas tu nak CC aku pulak....
aku tau CC aku mana boleh guna kalau mak aku tak luluskan....
makanya aku bagikan ajer...puas dia tenyeh tak approved2 CC aku..
kah kah kah!!
akhirnya aku surrender la....sebab aku dah nak balik dah masa tu..aku cakap..selagi aku tak bagi duit selagi tu depa tahan aku suruh beli package depa...
kalau murah gigih jugak aku bayor....
ini ...promosi katanya dengan pakej ansuran mudah CC tanpa faedah ajer $366x10 bulan..
hambeeekk kooo! Terbaeekk la konon...haktuiiihh!!
Kim salam!...selepaa aku titipkan $50 hengget...legaaa...dapat lah aku balik umah..itu pun dia cakap..balance bila aku nak bayar..>> aku cakap jer esok....kikikkk!
padahal.....!!

Pada aku...berbaloi la walau aku kena layangkan duit aku $50 hengget....
yang pasti memang rawatan tu best...tapi tapi bila sampai beribu riban..
semua tu jadi tak best!!!!
Kalau sekali treatment less than $200 ker..boleh la aku sagat jugak sebulan sekali...
ini sampai nak $400 sebulan....
dia cakap..nanti kita orang pompuan makin lama makin tua..lelaki makin tua makin hensem katanya!! Dia cakap lagi..nanti kalau muka aku tak cantik..laki aku carik lain...
tapi dalam hati aku cakap..belum sempat muka aku jadik tak cantik lagi nanti laki aku dah carik lain..pasai apa???
Pasai aku dok bengkrapkan dia...
hahahahahahah!!!!

Apa apa pun...yang penting....nak cantik memang boleh..tapi biarlah berpatutan...
aku redha je lah ngan muka yang berdaki dakat ni....
dapat buat facial sebulan sekali kat salon auntie2 pun jadiklah...!!

4 comments:

Sofya said...

saya masa nak kahwin dulu ja p facial.. skrg takdak masa lah nak pegi.. buat sendiri lah kat umah..he3

Izza - Jiejah said...

HAHAHAHA mmg kene la kalau g NY , saya gi kedai cokia² jek .
facial RM100 pun dah cukup bagus hihi

Zana said...

bagus gak idea tu ammi...bg jek 50 hengget dah balik modal...heheheh bijak...bijak...

ammi said...

haaa..bagi jer 50 hengget..memang berbaloi..kalau depa suruh beli..jgn bawak duit..CC & ATM semua tinggalkan!

Popular Posts