Monday, February 28, 2011

DEMC oooohhh DEMC !!

Keputusan kali ni nak bersalin di DEMC, Shah Alam.
Tapi ...bila dah dekat2 ni cam menyesal pulak..
sebab tetiba last week punye check up...doktor suruh pegi esok untuk 'diberanakkan'.
Ada ker terjemahan yang sebegitu..????
alasan doktor..takut baby dalam perut menjadi terlebih berat sedangkan anak2 lain semua lahir cuma 2.5kg."takut nanti Umi susah nak teran keluar"...ayat doktor ni asik lah terngiang2 di telinga.
Tapi jam itu..kepala ku berputar..."habislah kang nanti aku kena c-zer pulak"!!
ooooohhhh!!! Habis la duit!! adoi laaaa....

HHmm...dalam dilemma ni...ke mana aku nak pegi esok yer..????
tak kan pulak tak pegi check up minggu ni semata2 nak lari dari 'diberanakkan'.
Apalah pulak alasan aku nak beri esok sedangkan dalam appointment card tulis - 8.00am, LR, L2!!

Maksudnya.......8 pagi check in kat Labor room Level 2!! Huwaaaaaaa..!!

Nak mikir kejap!! byebye!

2 comments:

Nieza Ishak said...

mintak 2nd @ 3rd opinion lagipun ko tak sakit lagi kan ??? by the way ko dgn doc mana ni????

aku masa suffiya aritue kena emergency cset masa 37minggu .. teruss potong. takleh nak pk apa dah, masa tue kat demc hihihi. dgn doc mazita tak silap namanya sbb doc norleen takde.

time zulaikha bila doc bgtahu yang ni pun kena cset terus aku pi 2-3tempat mintak pandangan. alhamdulillah normal kat sepital gomen. menyerah kat situ sbb takut kena cset jugak. uhukkkkk

ammi said...

ngan doktor Zamri laaa..
aku takut kena c-sect la nih..
kot kena paksa pun ..mesti itu jugak opinion depa..c-sect, c-sect!!
hhmmmm....itulah..cam nak pegi klinik lain jer esok!

Popular Posts