Saturday, December 5, 2009

1st TrIaL - RaW SaLMoN!!

Hari ni konon konon nak jugak try cara cik ME kita makan raw salmon, makanya saya ke Giant membeli Wasabi & Kikoman Sushi & Shashimi Soy Sauce. Saya ingat saya tak lalu nak makan ni semua...tapi..it's not bad. Paling terkejut..si Am adalah yang paling banyak sekali makan. Boleh pulak dia makan gini dengan perut Melayu standednya yang telah saya modified 50%..hehehehehehe!

Inilah dia...cuma terkurang sikit..takde penyepit!

Akibat mak ayahnya makan tak ingat anak..anakku Feesa melalak lalak tak dapat bahagian. So, ku gorengkan untuk dia sepotong salmon, diperap dengan salt & pepper, tabur jugak dengan parsly & basil.
Makan cicah sos cili. Sodap!!

3 comments:

mamataya said...

ammi : wallaaah..sedap kn? lemak2 berkrim gitu kan? ku rasa sedap mentah dari masak....ku rasa lah..jom yg lain2 try.ahaksss

aNa SuZaNa said...

huh korang ni..saje nak menggoda aku la tu..korang potong kecil2 pastu basuh dan ngap je ke..

camne cara mkn mnetah2 tu..ajar skett..

ammi said...

Ana, ku hiris nipis2, perahkan lemon, lepas tu makanlah ngan kicap & wasabi tu.

Popular Posts