Monday, October 26, 2009

HaPPy , SaD & TiReD!!

huhuhuhu....

last weekend adalah weekend ku yang paling mencabar..macam macam peristiwa suka suka, penat lelah sampai la ke duka lara!


Start Jumaat, kami buat celebration kecil kecilan untuk birthday party Feesa yang ke-5.Tak de menjemput sesiapa, kecuali kawan kawan sepermainan Feesa kat depan rumah tu.



Lepas tu..hari Sabtu pulak..malamnya MIL ku datang rumah dengan adik ipar & kak ipar. Makan malam special yang ku masak cumalah menumis sayur boncis! Ooohhh...dengan beberapa kepingan lamb shoulder. Sungguh la haku ni menantu ntah apa apa!

Dan malam tu jugak..MIL dan sanak saudara yang lain tidur di rumah tumpangan kami iaitu di rumah abangku.Rumah dia besar dan tak di huni..so, ku longgok la semua saudara maraku di sana. Kami tidur jugak di sana malam tu. So, menantu orang ni kenalah bangun awal pagi Ahad tu yer..masak breakfast pagi pagi. Goreng mee & goreng karipap!

Ok..siangnya...bawaklah saudara mara tu pegi jalan jalan kat pasar stadium tu..tapi tak lama..dah panas..nak pukul 12.Kekekeke!Lepas tu terus ke rumah kak ipar kat PJ pulak. Kami lunch kat sana jer, MIL pun nak gerak balik ke kampung lepas Asar.

Ku pulak ....tersangatlah penuh dengan bermacam macam agenda, nak ke Sungai Buloh ambik barang, lepas tu nak ke Puncak Alam beli breast pump accessories dan kalau sempat terus nak hantar breast pump tu ke BUkit Kemuning pulak. Giler busy bunyiknya! So, lepas lucng pukul 3 kami blah dari PJ & terus ke Sungai Buloh. Nak di pendekkan cerita...cik abang suamiku tercinta dunia akhirat ni telah buat aksi stuntman untuk bini dia, dengan memberi break kecemasan without warning dulu (off course la kan) kat atas jejantas berhampiran pasaraya The Store kat Sg Buloh tu. Maka kami telah berjaya dunia akhirat daripada men'cium' bontot kereta di depan. OOhhhh ! sangat lega ookkey!! terer laki aku!!!

baru nak tarik napas lega ke happy an...satu dentuman kuat telah membuatkan haku berhenjut ke depan...wawawawa..aksi terlampau ke-3 untuk tahun ini. Ini adalah berita buruk bila ada sebuah 'kereta kebal' mencium pulak bontot kereta kami.

Ooohhhh NO!! not again! dulu..........1st time ku kena kejutan henjutan dalam kereta semasa CNY awal thn lalu.Masa tu masih preggy...la ni...syukur anak anak semua selamat. Umar Zidan sedang elok terlentang dlm dakapan & Feesa pulak tengah tidur kat seat depan dengan pakai seat belt.

Reaksi akak.."alah..aku banyak keje ni" bila la nak siap kalau macam ni?

hhmmm...haku tak oookkk...haku tak eeekkk..sebab selagi muka haku ni tak tersembam di mana mana lokasi..adalah ia tidak menjadi kemarahan aku!

Cuma akak boring laaa.....orang tu takde duit pulak nak bayar kerosakan kereta kami..& di pendekkan cerita..jadi panjang jugak sebab kena buat report kat balai.

repair2 semua claime insurans.

Dah ...malas haku nak taip!

4 comments:

eynda said...

Kesian.....

adex-aieda said...

sib baik x mendatangkan kecederaan kak...alhamdulillah..
tp tulah kan...nak kene tunggu insuran...lambat skitlah...

Mekanik Kereta said...

Jangan sembamkan muka bila kereta rosak sudah le!

ammi said...

Hehehe..Alhamdulillah..
kereta saya sangat jarang rosak walau dah umur lebih 10 tahun.

Popular Posts