Friday, October 30, 2009

MaSiH PaNjAnG UmUr!!

waaaaa..
dah 2 petang time balik kerja ku mandi air hujan..
tapi yang semalam adalah yang sangat lebat.
Tapi ntah kenapa?? Kami redah jugak..oohhh, kami pergi kerja naik motorsikal kuasa 110cc sahaja yer...maka semalam...ku habis basah lencun tak terkecuali apa dah..panties ker bra ker...tak lepas dah..semua lencun. Konon konon ku telah mencipta sehelai baju hujan express..iaitu dengan memakai plastik hitam sampah yang telah digunting menjadi bentuk baju.

10 mnit pertama..baju itu agak ok lah dalam mengcover kadar air yang mengenai baju..tapi..nak masuk highway jer..hujan adalah sgt lebat! Sampai tak nampak jalan. So berhenti kejap di Shell sebelum toll Batu 3 tu..adalah 20 minit, tapi hujan still tak menunjukkan kadar penurunan.
Kami gamble jer dan terus balik....dalam hati..Tuhan aje yang tahu..masa tu macam nak nangis...teringat kat anak anak di rumah..kalau lah ada sesuatu yang terjadi pada kami.Tak sanggup rasanya anak anak ditinggal begitu...
HHmmmmm..hati sangat sayu masa tu...sesambil berjaga jaga sebab kot lah Che Am terlepas pandang di mana mana.

Alhamdulillah..akhirnya kami sampai di rumah...hujan masih turun. Terus mandi takut demam..dan terus memasak sebab masing2 dah lapar.Ambik Umar dari rumah pengasuh pukul 6.45 dan terus ambik Feesa pulak. Terasa rindu sangat2 pada anak2 lagi lagi kerana masih di panjangkan umur untuk berada dalam nikmatNya!

2 comments:

eynda said...

Bahayanyer Mi naik motor dlm hujan lebat...

ammi said...

Iye lah...terasa pulak kebodohannya..kalaulah sesuatu terjadi..isk..mintak2 dijauhkan

Popular Posts