Friday, June 27, 2014

Hari Ambik Report Card - Umar Yang .....

Salam Jumaat semua,

Pagi yang sikit stress...aku baru balik dari sekolah Umar ambik report card dia......hhhmmm jadik mak-mak ni memang gini...sentap la pulak pagi ni! Okey aku letih sangat maybe...kerja,kerja dan kerja...
so bila hari ni cikgi Umar cakap Umar banyak main...malah overdose main katanya. mau haku tak sentap..progress nya dalam peljaran a bit slow kata cikgi.

But it's not my worry....
macam aku cakap...aku maybe sangat letih...malam pukul 9 aku dah tidur, biasa setakat teguran macam ni aku tak kisah pun...tapi hari ni tak..macam nak nanges2 pulak.
Dah la malas nak type...I knows my kids well than other people.
Tetiba cakap omputih....

Anak2 aku memang ada perangai "tunjuk tak pandai" tapi sebenarnya dia tahu.
Ker depan aku jer dia boleh belakang aku dia tak boleh??
Aku tak nak aku ada anak jenis "depan mak bapak baik, belakang mak bapak...dot..dot..dot"
Aku tahu anak aku lasak tapi lasak2 mereka aku nampak biasa jer..ker sebab aku dah terbiasa..
ok lagi satu aku jenis orang yang bukan suka rebel membebel tak kira isu, aku orangnya biasa, cool temperature dan lambat warm up. aku selalu pandang sesuatu perkara dang anggap dia dah di tentukan begitu..tak suka begitu cerewet dalam semua perkara...

Hahahahah....dengan pengakuan terbuka ini aku tau lah mana perangai anak2 aku ikut...sebab cikgi dia cakap dia jenis buat deeerrrrkkkk jer...buat tak tahu atau buat muka "ko apehal"
aku perasan anak2 aku ni jenis selective sikit...
orang yang agak2 dia tak nak tegur dia akan buat tak tahu / tak akan respon..
macam Pica...kalau ada soalan yang dia tak nak jawap dari orang2 yang dia kenal sekalipun..dia akan buat pekak je ngko, walau orang tu depan mata sekalipun,dia akan diam atau pendang tempat lain. Tak paham aku bebudak ni.

Ok lah....dah borak2 dengan kawan2 opis, mereka cakap memang ada perangai bebudak yang macam ni.aku pun dah semakin lega ...

Tadi Am call dari sekolah Pi ca, dia cakap "ceredik anak pompuan mama"
Hagak dah.....


No comments:

Popular Posts