Monday, May 26, 2014

Survey Peti Ais Pulak !!

Satu-satu hal perkakas rumah aku ni tau
maklum...
masuk tahun ke-10 semua pun dah mogok tak mau service lagi...
itu hari mesin basuh...
aku tak beli pun yang baru..abang aku bagi dia punye mesin basuh..so aku rehatkan mesin aku tu 2-3 bulan..
tup-tup bila on semula okey lagi ngko..
jimat maaakkkkk!!

Kali ni....
peti ais pulak....sama umur dengan mesin basuh..masa beli pun lebih kurang sama masanya, masa tu baru kawin nak pindah rumah so kami beli la semua ni sekali harung.

Peti ais ni dah repair 2 kali, kejap sejuk kejap tak nak sejuk..
kadang sampai sayur mayur aku pun dibekukannya sekali
suka hati ngko je kan peti ais.

Korang rasa brand apa yang tahan at least 5 tahun la kan?
Aku cam nak carik peti ais yang 1 pintu sudah...sebab nak yang murah dan space saver..rumah belum renovate ..kalau dah renovate esok (insha Allah) macam nak bawak barang2 baruuuu jer...
Semoga ada rezeki!

No comments:

Popular Posts