Wednesday, January 9, 2013

My NeW SkIn CaRe !!

Hello....
start tahun baru ni aku berazam nak jaga kulit muka aku yang dah usang menjelang mid 30's ni. Seriously aku bukan seorang yg kisah hal-hal penampilan muka aku ni, hari-hari muka aku plain jer, takde bedak, gincu apalagi nak berkrim bagai. Cara aku senang jer, cuma cuci dengan pencuci muka masa mandi dan selesai kerja aku membelai muka....lagi satu tipsnya..aku maleh tengok cermin, jadi aku tak perasan dah muka aku ni dah rupa buruh binaan buat bangunan aku rasa..berkeladak kaedahnya.

So azam aku telah mengakibatkan duit aku habes beli skin care baru...kalau tak sesuai memang aku sagat jer muka aku ngan kertas pasir kasik licin.
So Ahad lepas aku pegi kedai The Body Shop n shopping mopping macamkan free.






 Ini range yang aku beli, tapi memandangkan kulit aku ni jenis combination, kadang kering cam nenek2, tetiba kan berminyak cam nak goreng ayam...mulalah aku pun beli campur2..dengan muka yang tak cukup vitamin ni, aku beli lah set pencuci muka, toner & moisture day cream dari range Vit E.









Bila part night cream pulak aku guna seaweed extract, aku suka kesannya yang tak berminyak, waterbase gitu, bangun pagi takdelah muka aku keluar minyak dagu bagai, lembut jer.




Seaweed night intensive care



Lagi satu yang aku paling suka ialah scrub vit C ni, memang habis di tebasnya semua blackhead & whitehead kat muka aku ni, lepas pakai lembut giler muka jadinya, effectnya cam ko pegi buat facial gitu.Hadoi..ker aku jer yg tak pernah rasa sebab selalu cuci muka biasa2 jer?? Kesian kan...duit dah habis beratus ni jangan aku angan2 taik ayam jer.
Vit c scrub






So far dah masuk hari yang ke-4 aku pakai semua ni kecuali scrub aku pakai 2 hari sekali, nanti pakai hari2 mau nipis kulit muka aku.Dah la boleh tahan mahal gak scrub tu.
Ok, kalau korang nak beli, beli dari online lagi murah, all skincare dapat -10%off.

Korang masuk sini The Body Shop

No comments:

Popular Posts