Thursday, January 31, 2013

BaLik KamPuNg Jua AkhIrNya ....

 hello all..
lama menyepi...banyak hal buat aku termalas nak update blog.Last weekend kami balik kampung setelah hampir 5 bulan tak balik semenjak hari raya Aidilfitri yg lepas..semua sebab bapak budak2 ni punye hal plus nenek+atok bebudak ni selalu benor dtg Shah Alam...so kami jumpa kat Shah Alam je lah.
Tapi bila lama tak balik..rasa rindu nak balik tu memang ada....si Umar sangat excited sampai dia yang bersiap paling awal dan duduk standby dalam kereta tunggu berlepas (cam naik kapalterbang la pulak).
Last weekend kan cuti..so jalan agak sesak plus cuaca sekarang agak panas berdenting gak.
Untuk menyedapkan badan yg panas..aku suggest bawak budak2 ni mandi kat Sungai Ulu Bendol...hampir 10 thn aku kawin..ini kali pertama aku bawak anak2 mandi sedangkan ini memang laluan kami balik ke kampung setiap kali...Am cuma pernah bawak aku lalu tengok dalam tu pun cuma sekali jer...kalau aku tak ajak dia pun tak teringin nak bawak anak2..sian anakku!






 Sessi sebelum sampai kampung..hahahah benornya OTW nak balik Shah Alam pun kami singgah lagi..kesian anak2..dah lama benor aku tak bawak jalan2, cuti sekolah 6 minggu hujung thn pun kami tak ke mana so ambiklah peluang ni.

Ini pulak gambar sessi sebelum pulang ke Shah Alam, bagi aku tempat ni best jugak sebab tak ramai orang, bersih pun iye jugak.Cuma kami ni mandi kejap ler benor..sessi pertama 30 minit, sessi ke-2 panjang sikit 50minit.Hahahaha...budak Hamzah & Umar baru pertama kali celup kaki dalam sungai..sangat kasihan!
Tapi dia orang happy sangat! See...the happiness of children is priceless...plus you don't need money!


Ok..next time misi balik kampung adalah tidak ada lagi dalam agenda..mungkin cuti sekolah mid year..InsyaAllah.

No comments:

Popular Posts