Wednesday, March 11, 2009

Me @ 36wKs ChECk Up !!

hhhmmmm...
semalam Mi pergi check up di Hospital Bersalin Pusrawi, Kota Damansara dengan Dr Zarina Bebe...oohhh..beliau seperti orang Pakistan gitu & agak berumur..mungkin dalam 50++ nak ke 60 mungkin. Dalam hati masa mula2 nampak..mak aiiii tuanya makcik ni...boleh ker nak bidan kan saya nanti! Tapi dalam hati lain cakap..doktor ni tentunya banyak pengalaman.
Semasa di scan baby semalam...doktor cakap air ketuban sudah kurang...kurang berapa peratus?? Dia cakap kurang banyak!! Kalau emergency akan di C-sect!! uuwwaaaa...cuaknya dengar perkataan c-sect yang tak pernah bermain dalm fikiran saya. So, semalam jugak doktor buat CTG (untuk dengar degupan jantung baby)..lama gak lah saya baring dalam satu bilik tu..di pasang alat CTG di perut sesambil mendengar degupan jantung baby yang agak laju..bacaan >140bpm. Menurut doktor bacaan yang begini menunjukkan baby masih ok & aktif ..maksudnya tak lemah. Kalau kurang mungkin itu kebarangkalian saya harus di c-sect atau di induce segera.
uuuwwwaaaa!! (again) kalau boleh saya nak pain labour yang biasa...seperti melahirkan Feesa dulu..tak perlu di paksa, biar turun tanda baru pegi hospital. memandangkan doktor kata baby dah cukup matang, kalau tiada masalah yang sangat serius saya boleh jer malahirkan baby dalam jangka masa 2 minggu lagi (paling afdal).
Tapi buat masa sekarang ni..baby dah less movement..bila malam waktu saya tidur baby pun tidur sama, tak macam dulu. Kalau malam ada waktunya dia akan bergerak gerak. Tapi Alhamdulillah siang siang ok, cuma tak begitu lasak seperti 3 hari yang lepas. Mungkin ruang dah sempit kat dalam tu...
Apa apa pun saya harap saya dapat bersalin dengan cara yang normal tanpa ada sebarang masalah yang serius. Doakan saya!!

2 comments:

Prettylady-ATuL said...

apa2 pun aku doakan yg terbaik buat ko & baby... insyallah.

adha said...

mi,
csect ke normal ke tak kesah la.. asal ko ngan bb slmt...

nota kaki: cendol leman dawi yg riuh mulut tu, mcm maner kat tv3 ari tu cam tu ek kat kedai? murah ati ek bg air free

Popular Posts