Monday, September 2, 2013

31 Ogos - Hari Merdeka dan 10 Tahun yang lalu


Salam Hari Merdeka semua
tahun ni kita menyambut kemerdekaan untuk tahun yang ke-56, syukur kita hidup ajer terus dah merdeka..tak perlu mengeheret rifal atau makan ubi kayu cicah garam dalam kebun...atau berdemonstrasi jalanan menuntut kemerdekaan.

Tarikh ini jugak pada 10 tahun yang lalu aku naik pelamin ngan laki aku. Laki aku yang sorang tu ler..mana ada laki lain sejak 15 tahun yang lalu...
Aku nikah 2/8 tapi bersanding 31/8 sebab nak tunggu cuti jugakkan.
Masa aku sanding tu..kami pakai baju perantin warna pepel...khemah pun birai pepel...meja makan pun lapik pepel pelamin jugak.

Kisah aku masa bersanding...
tak pernah aku cerita dalam blog...ok lah..sempena tahun yang ke-10 ni aku story la sikit.
Aku benornya pemalu sangat orangnya...
aku tak nak naik bersanding walau dah ada pelamin...pelamin tu aku guna untuk majlis khatam Quran jer, tapi makcik2 joyah mana ntah paksa2 aku naik pelamin.
Katanya once in a life time (eehhh mana ko tau acik ooi??..hahaha)
maka terjongket aku atas pelamin tu ngko...
duduk atas pelaminan indah sambil tunduk ke bawah..
sampai semua orang tak boleh tangkap gambor aku..sebab asik pandang bawah jer...malu sesangat!
aku memang ada masalah pemalu ke tak confident sejak aku kecik aku tak pasti yang mana satu..memang sah-sah aku tak layak jadi penghibur jalanan.

Haha..memang lawak giler la...
duduk atas pelamin tapi pandang lantai jer..apa kes tak berbatang hidung ker?
Yang pasti sessi tu aku rasa cam lama sangat....mcam 2-3 jam atas pelamin tu..padahal tak sampai setengah jam...aku cepat2 nak turun cakap nak pegi makan beradab. Boleh pulak pengantin sibuk2 nak pegi makan..haha! Lawak lah memang...tak akan aku bersanding lagi dalam hidup ni.

Tapi now Alhamdulillah...
aku dah semakin berani dan berasa self confident yang sedikit bertambah..
tapi janganlah kau suruh nyanyi sambil main gitar depan orang..sure tak dapek punyo..sebab aku mana pandai main gitar.hihihi...

Thank you Allah kerana masih memanjangkan jodoh kami...menemukan aku dengan seorang yang sangat memahami dan sangat melindungi aku dan keluarga.
Walau kadang aku rasa terlalu dimanjakan dan rasanya tak patut kot...
well nak buat macam mana...dah laki aku hobinya aku...hadap je lah! Jangan jeles tau!
Hehe...

No comments:

Popular Posts