Thursday, April 9, 2009

AfTer 15 dAyS!!

haaalloooo....
hari ni dah 15 hari ku berpantang...so masih ada lagi 29 hari lagi to go!!
arrrghhh!! tension nya...rasa nak pegi berjalan jalan tu dah mula terbit..sebab badan dah rasa sihat. Ini lah yang susahnya nak tahan sabar...hhmmmm...sabar 1000 kali!

Malam tadi Umar tidor & baik sekali..tak nangis & boleh terlelap sendiri lepas menyusu..
Malam sebelumnya..dia berjaga dari 2.30 pagi sampai ke azan subuh, bila dia dah jemu terjaga..mulalah buat suara nyaring mintak di alih. Adakah sebab saya makan ayam bakar secubit buat dia tak tidor malam?? heeiiii..anak anakku kalau dalam tempoh berpantang ni..tak bolehlah mamanya makan lain sikit..mula aje tak boleh lelap mata.
Oleh kerana itu..sampai ke hari ini saya tak makan lagi jamu NRPhytonatal tu..hhuhuuh..nampaknya hari ke-20 lah baru saya berani cuba.

OOhhhh..jangan di lupa..hasrat nak fully breast feed anak saya dalam proses untuk berjaya..saya dah simpan EBM frozen dalam 50 oz jumlahnya.
Setiap hari saya cuma dapat simpan dalam 4 ke 5 oz..saya harap cukup stock untuk minum anak saya nanti di rumah penjaga & tak putus stock.InsyaAllah!

Jumpa di post akan datang!!

2 comments:

Some1...somewhere...somehow... said...

Mi...apa jd ngan scrapbook resepi berpantang..? membantu or dh jd pekasam..? hehehe

ammi said...

scrap book tu buat rujukan mak...tapi setakat ni tak berani lagi makan ayam & ikan sangat.
So far...tak ler ke mana benor0! hik..hik..hik..

Popular Posts