Friday, July 3, 2009

SooN !! MAM product!

Saya akan ada beberapa stok barangan MAM ini, tapi stoknya hanya akan terima dalam akhir bulan 7. Kalau ada sesiapa yang berminat bolehlah email saya, amminafeesa@yahoo.com.
yang pastinya, harga lebih murah dari pasaran Malaysia. sekian!

Yang ini akan sampai dalam pack of 3's (160ml)

Pack of 3 (260ml)

Transition bottle (each)


Transition bottle (each)

MAM teat























































WisH LiSt NgAdE-NgaDe !!

hik!hik!!
haku ni kalau tak buat wish list...tak sah, tapi ini yang ku belajar daripada cara bagaimana kita menguruskan kewangan.

Mula mula ..kenalah ada target (apa yang kita idamkan), tapi sebelum tu, kenalah merasai bagaimana hidup kita tanpa barang itu (wish list tu lerr).
Kalau OK jer, tak menjejaskan apa apa...maka tak perlulah kita berdesup mendapatkan barang idaman..makanya kenalah menyimpan untuk mendapatkan barang idaman tu.


so, haku ni dah timbal kira semua tu..makanya ini wish listku..
Oleh kerana ku masih hidup waras lagi tanpa yang di bawah ni..makanya..hidupku ok sesaje, tak perlu semua ini dalam waktu terdekat, tapi kalau boleh ..harap harap dapatlah untuk hari raya nanti. Yang kasut tu...yang pasti satu akan jadi milik ku..sebab ada "best auntie" yang nak ke UK, dia siap tanya..kasut apa nak kirim! So..macam hurricane ku buat list!!
akekekekeke!!














DaPaT TaG!!

hahahahaha...



punyalah lama tak mendapat jemputan TAG!! Hari ni bila baca blog Eynda..dapat pulak tag..ini gara gara ku selalunya malas nak layan tag mentag ni...



padan muka sendiri! Thanks Eynda!!




Thursday, July 2, 2009

wHy???

huhuhuhu...
kenapa blog orang lain bayak cerita??
kenapa blog saya tak banyak cerita??
saya tak suka cerita ker?? atau saya tak pandai bercerita??
ker saya tak suka update blog?? ker blog saya tak suka update by saya??
apa daaa!!
hhhmmmm...tak upload pic tak best kan?? nanti lah..a few photo of my preciuos kid!

Friday, June 26, 2009

3 MonThs..SuCCesS !!

huuhuhuh...
oleh kerana Zidan dah 3 bulan umurnya..maka dengan ini..genaplah jugak 3 bulan ku menyusukan Zidan sepenuhnya. Walaupun banyak rintangan yang terpaksa ku hadapi..akan ku cuba sedaya upaya untuk menyusukan Zidan..at least untuk 3 bulan lagi..InsyaAllah!
Sejak 1 bulan yang lalu, production milk sangat sikit berbanding ketika dalam pantang dulu..sekarang, satu hari pump cuma dapat 2oz per session, ada pernah dapat 0.5oz jer...time tu perasaan memang dah down sangat! Harapan nak susukan Zidan sampai 2 tahun semakin kabur, dengan Zidan yang tak mau direct feed. Betul betul buat ku tension satu badan! Si kenit tu kena sindrom 'keliru puting' yang mana dia lebih suka feed by bottle daripada direct feed. Masa tu jugak milk production tiba tiba down.
Tak puas hatinya ku rasa..puas search serata alam maya ni nak tau cara & petua nak boost up kan milk production again, akhirnya..ada beberapa petua & ubat yang ku ambik untuk meningkatkan production. Antaranya.
1) Minum air banyak banyak banyak..sangat banyak (ku tak suka minum benornya)
2) Makan sawi, lobak putih
3) Ambik ubat doktor (maxolon)
4) Beli ubat kat farmasi (domperidone)
5) Minum milk maid tea
6) Fenugreek tablet (baru nak cuba)
7) Keep pumping & rapidly
setelah mencuba a few things & method di atas..Alhamdulillah..susu masih cukup untuk minum Zidan, cumanya yang nak buat stok tu tak banyak lagi..cuma tinggal untuk kerperluan 5 hari jer.
harap harap cukup yer stok tu..ku tak nak kehabisan jer..
Doakan saya!!

UmAr ZiDaN @ 3 MonThs !!

semalam...25hb Jun, genap umur Zidan 3 bulan.
Sekejap jer kan..dia pun macam dah besar,
kegemaran baru..menghisap mitten sampai basah kuyup..sedap ker??
ntah!!...sekarang kepala pun dah semakin tegap..dah boleh di tegakkan..tapi tak lama..
yang kelakarnya..dia akan gerak gerakkan kepala dia.sebab tak stabil lagi..ku tengok gayanya ala ala rumpai laut.akekekekek!
Gambar nanti masukkan yer..ini hari camera tertinggal kat umah..kalau sempat, malam ni.
tata..titi..tutu..

Tuesday, June 23, 2009

Huh!!

Macam semakin boring dengan layout blog ni..nak tukar takde masa..sekali tukar nanti semua hilang.
Betul ker??
Apa cara yang paling mudah pun tak tau??

Saturday, June 20, 2009

FeeSa & PaPa !!










This is the momment...

a father & his lovely daughther!! (walau kadang kadang not so lovely)






HaPPy FaTheR's DaY !!

hahahahha...

esok sambutan hari bapa..siapa yang harus ku sambut..Am atau ayah? Of course lah ayah sendiri kan..untuk Am , nanti suruh Feesa wish padanya esok pagi.


Ayah saya..


Namanya Abu Bakar bin Mohamad,

Lahir pulak tanggal 5 bulan November tahun 1940..

huhuhuhu dah tua ayah..hampir nak 70 tahun, Alhamdulillah ayah masih panjang umur.

Tapi sedih, ayah anak tunggal & yatim piatu..hanya kami keluarganya yang dia ada di dunia ini. Sungguh pun sejak kahwin, ku dah tak rapat sangat dengan ayah, suatu masa dulu..kami sangat kamcing!! Ayah ku sangat pandai berlawak jenaka.

Kerana itu, ada jugak kawan2 yang cakap ku ni pun kenkadang melawak aje. Ada bakat yer!! Jom sertai ujibakat Tom Tom Bang!! akekekeke...

harus tombang Aznil kalau haku yang ujibakat!

Hahahaha...kalau nak release tension..harus dengar ayahku mengarut, baru hilang resah di hati, dapat pulak mengukir gelak dan tawa.


Masih teringat ..

tatkala ku hampir melansungkan perkahwinan, ayah asyik termenung & selalu tunjuk protes. Ayah kata aku gatal..sebab muda lagi dah nak kahwin..

"iye memang dah gatal".."apa nak buat, kawin kan je lah"..balas ayah!

hhhmmm...agaknya berat perasaan seorang ayah untuk melepaskan anaknya pergi membawa haluan hidup yang baru. Esok pulak ..ntah macam mana situasi kita pulak??


Ayah...,

dah lama rasanya kita tak dok sembang2...ayah pun busy jer selalu...

kalau waktu sembahyang..ayah asyik aje ke surau. Tapi takpe...esok rasanya adik nak ajak ayah makan makan..seronok seronok..walaupun tak lah seronok sangat dengan anak anak kecik ni, cucu cucu ayah ni.


Seramai 3 orang adik beradik ku..ku ni lah yang paling mirip dengan ayah..adik beradik yang lain putih putih..bila turn haku..golap lah pulak! ikut ayah...tapi ayah ku tu pulak..perasaan macam lah dia putih benor!hikk..hik..asiklah cakap..kenapa haku hitam??

Sah lah ayah...sebab ayah pun hitam!


Tak percaya??

Percayalah!! Adik sayang ayah!!

Thursday, June 18, 2009

WisH LisT LagI !!


heheheh....haku ni tak habis habis dengan baby gear & all that...
banyak betul wish list...
yang dok terpikir pikir dalam kepala hotak ku sekarang...

Comelnya lah benda alah jumperoo ni. *sesambil sedang bayangkan anakku Zidan terloncat loncat dalam tu *


Yang ini pulak bumbo seat. Itu hari memang nak sangat, kalau dapat yang 2nd hand pun jadilah, tapi bagai bulan jatuh ke riba..ada pulak yang sudi menghadiahkan kepunyaan anaknya pada Zidan. Syukur sesangat , Alhamdulillah. Thank's to Eynda, sebab sudi hadiahkan pada Zidan. Tapi bumbo tu pun tak ambik lagi memandangkan Zidan tak kuat sangat lagi nak tegakkan leher. Cuma nanti nak carik tray yang macam dalam gambar tu, bolehlah guna untuk feeding time.











Tuesday, June 16, 2009

MaCaM Ni LaH!!


Sayang adik kakak!

"Ma....tolong ma.."


uuwwaaaa..tolong...terseksa aku!!

heeeii..gambar ni dah lama dulu sebenarnya di ambil, tapi bila review baru teringat. Ginilah Feesa menggomol adik comelnya di rumah.


Nampak betul si Zidan terseksa oleh kerenah si kakak...akekekekke!!
Apa nak buat..itulah kakak kesayangan kamu kelak!! layanzz....







Friday, June 12, 2009

KenDuRi's

muahahahaha..
why haa?? people like to buat kenduri's during the school break. The pengantins are school pupils kaaa??
wakakakakaka...I also don know!!

Thursday, June 11, 2009

SaYa DaH BoTaK !!



* ini idea mama saya..suka suka botakkan kepala saya, adakah saya jadi semakin comel?? atau jadi semakin bolat??*

iNi FeeSa PuNya!!



hahahahah..semalam game Feesa ni dah sampai..so, apalagi..dengan excitednya, ini budak belajarlah macam mana nak main.

Selebihnya mak budak yang nak main..yang kelakarnya pulak si papa berebut jugak nak main.
Lama lama semua pun jahanam!

Wednesday, June 10, 2009

HuH !!

bunyik macam mengeluh ke??
saya terlalu desperate..macam mana nak kasi up balik breast milk ni?? Stok semakin kurang, yang nak diperah pulak ..sangatlah sikit kuantitinya..
apa saja cadangan & petua..saya mesti cuba..sekarang dah pump 4 kali sehari..so, dapatlah 5oz kot..sangat sikit kan?? kalau gini..terpaksa kah saya feed Zidan dengan Formula Milk???
OOhhh..tidak!! sangat sedih okkey!!
Saya tak okkey sekarang ni!!

FiNaLLy !!

hahahahaa..
hari ni parcel barang yang order online dari USA dah sampai ke rumah, barang apakah itu???

yaaaaa....itu adalah console Vtech game untuk Feesa yang order last month..hhmmm, not bad jugak..tak sampai 2 minggu barang dah terima..
Yang paling best..tak kena tax pun!! lain kali boleh ngulang lagi!! Hamboi!!

Tuesday, June 9, 2009

E-PrInT PhOtO !!

...pada ketika ini, saya sangat sibuk dan takde masa nak keluar ke kedai gambar, ke kedai lain boleh..tapi tidak ke kedai gambar!!
......so, dari sehari berganti moon by moon....banyak photo kenangan sefamily yang tak lagi di print. Seingat saya, last sekali gambar yang di print ialah semasa kami sekeluarga bercuti di Genting Highland which was in May last year!....huhuhu..banyak lagi gambar yang tak di print, sebelum sesuatu terjadi pada memory card Dig Camera saya, baiklah saya print melalui web site ini..
hahahahaha...lagi senang, tak payah pegi kedai lagi!!
kalau you all nak ikut jejak langkah saya ..sila layari laman web ini..
tadaaa...mudahkan hidup begini!!

At ThiS MoMMenT !!

.......pada waktu ketika ini..saya sedang taksub membuat scrap book untuk Zidan.

....... dan pada ketika ini jugak, saya sedang sibuk nak buat photo book untuk anak anak saya.

......... kalau anda juga nak buat seperti saya, bolehlah ke link ini...

http://cp.c-ij.com/en/index.html - Untuk scrap book, photo frame & macam macam lagi.

www.photobook.com.my - Untuk buat photo book.

Enjoy !!

Friday, June 5, 2009

HoT MaMa PoUcH !!

hahahaha..semalam dah received my hot mama pouch. Kepada sesiapa yang tak tau..benda ni ialah kain untuk kendong baby. Orang sekarang dah tak kisah kendong anak guna kain macam yang selalu di buat "bibik" Indonesia, tapi with more stylish la, dengan kain kendong yang sangat cantik coraknya.

Dengan tak sabar sabarnya..lepas dapat pouch tu, terus cuba untuk kendong Zidan, mula mula rasa janggal jugak. Lama lama jalan kulu kilir dengan Zidan, dia pun terlena dalam tu.


Haaaaa.., kan senang kerja ku. Dah tidor tu letak ler....

Kepada sesiapa yang berminat, bolehlah searh kat sini http://moleygarden.com/store/. So far, kat website ni jual dengan harga yang ok laaa...as a starter, tak perlu yang mahal mahal.

Wednesday, June 3, 2009

EsOk Ke MaNa ??

yeaaayyy..esok ku ada plan nak ponteng kerja...
cuti akan apply via sms..akekeke, jahatnya lah..sampai Jumaat pulak tu.
hajatnya esok nak bawak Feesa pegi berpoya poya tengok wayang cerita "Jangan Pandang Belakang Congkak"...adoi laaa...baca ini tajuk jer haku dah nak gelak.
Saje berjalan jalan nak release tension la konon..Si Zidan.., of course tak bawak. Nanti mama tak sempat nak berpoya poya dah loya dengan ragam dia. Ada ke patut?? akekekek :)
Hari Jumaat, kami nak balik kampung Am pulak..saje je, nak melepas rindu kat PIL, ku ni menantu yang baik tau..asik jaga cucu je masa kat sana nanti...wakakaka, benornya maleh nak buat kerja rumah orang!!
jahatnya..sebelum haku bertambah jahat..baiklah aku shut off the PC. Wokeh..babai!!
Nanti kat kampung Am..ku bersiaran lagi!
*Adakah BIL ku skodeng blog ini???? adakah..adakah???*

Monday, June 1, 2009

UmAR ZiDaN & ThE GaNgs!!





hahahaha...



ini gambar semalam..ketika ibu ibu sedang berpoya poya di rumah Puan ME kita..kawan forum parenting.

Semua bayi bayi riang ni ialah..dari kiri, Shaziman Shaharani, Hanan Nur Zahirah & Umar Zidan. (sila abaikan tingkah laku baby di tengah tu yang mencekup kepala Zidan)

Suka gambar Umar Zidan yang ini...nampak pipi dia bolats disampaing anak dara kat sebelah tu yang dok geget pacifier Zidan...akekekeke!!





Ini Zidan & mama nya (bukan bibiknya Ya!!)
Ku pun dah order benda kendong ni..sikit lagi ku pun akan mengendong Zidan macam dalam gambar ni..hok ni pinjam ME punye, saje dok posing sesambil melatih urat belakang badan!

UmAr NaK TiDoR Laa!!

uuuwwwaaaa....
umur Zidan baru 2 bulan lebih..tapi dah macam menolak untuk breast feed waktu malam. Kadang kala ku terpikir..bagusnya anak ini tak kacau mama tidor nyenyak..tapi baguskah pulak untuk dia???
Kalau dulu (2-3 minggu yang lalu)..dia akan bangun dan boleh aje menyusu 3-4 kali satu tempoh malam..sekarang ni..kalau terjaga pun..bila kita suakan "tek" untuk susukan dia..mau dia bantainya melalak "keriangan" memecah sunyi.Waaaa...ini anak sangat tak happy untuk menetek waktu tidor, so mama sangat happy dapat tidor nyenyak at least untuk 4 jam tanpa gangguan.
HHmmm....harap harap dapat fully breast feed Umar sampai umur 2 tahun, tapi dengan supply susu yang agak kurang, my short term target dah jadi at least 6 bulan. Waaaaa..sedihnya lah.
Takpe..selagi susu masih ada, akan ku usahakan mencuba macam macam petua untuk boost up kan milk supply. At least ku nak buat stock 8-10oz sehari, bekalan untuk tempoh akan datang, setakat ni rasanya stok yang ada cukup untuk 15 hari penyususan.
Ok...entry ni takde gambar yer..(takkan nak tepek gambar Umar tengah dok nyonyot tek kot, sangat lucah nanti!!)akekekeke ...

Thursday, May 28, 2009

TuNggU .... !!

hahahahaha...
kenapa eeekkk??? Haku sangat pandai shopping online..sangat lah merosakkan belanjawan!
hari ni beli secara online MilkMaid Tea, yang ini untuk boost up breast milk production. Ambil yang trial pack jer dulu, kot anakku Zidan sakit perut ker, tak payah ler minum lagi!
Lagi satu....si Feesa punya VTech Smile New Pocket (kat entry lepas ada gambor), katanya penghantaran ambik masa 5-14 hari, kalau ikut rekod..dulu order baju dari US sampai sini ambik masa 6 hari..so yang ini tunggulah lagi satu minggu ker?
Tak sabar lah pulak....
ala....game mama macam mana pulak????????

A NeW PaRfUmE fOr Me !!

HHaaalllllllllllooooooooooooo..

semalam lepas balik kerja kami pergi ke RS Warehouse Sale kat Seksyen 15 Shah Alam, hajat nak mencari baju Feesa buat basahan yang murah murah.

Dapatlah sepasang baju tidur & sehelai seluar track untuk dia, Am pulak dapatlah sehelai slack buat basahan.

Untuk saya & Umar Zidan...nan ado baju yang berkenan di hati, so saya masuk ke ruangan jualan minyak wangi. HHHmmmmm...saje jer menjengah, tiba tiba teringin dengan satu minyak wangi ini, saya ni pun bukanlah penggemar minyak wangi benornya. Tapi ada lah jugak membeli setahun sekali. Yang ada tu pun Am yang pulun, suka betul dia dengan minyak wangi yang berbau feminin. Tak maskulin betul laki haku ni!!

Ini lah yang saya beli semalam.

Escada Ocean Lounge - Botol besar cuma RM129.00, selalunya Escada ni harganya nak RM200++ jugak.So, offer la katakan. Baunya very sweet, macam buah buahan. I like it!

Baru saya sedar, rupanya saya ni penggemar wangian jenama Escada, sebab setiap kali ke kaunter minyak wangi, saya akan cuba wangian Escada dulu. Sebelumini saya dah ada satu, hadiah masa hantaran kahwin which was 6 years ago okkey! Yang dulu ialah Escada Sentiment, minyak wangi ini masih ada di rumah, rasanya dah tak berapa elok la kot..iye lah dah lama.





Maka hari ini saya ke office dengan semburan minyak wangi. Padanlah wangi jer.Akekekeke!

Wednesday, May 27, 2009

A SoNy PsP FoR Me !!

hahahaha..nampak macam tak masuk akal a Sony PSP untuk mak beranak dua ni. Tapi..., ntahlah..memang kegemaran ku bermain game sebenarnya. Tapi memandangkan game yang nak di main tu tak ada device yang portable..so, banyaklah terpaksa di pendamkan.

Lagipun..Am dah warning, kalau gini cara hidup ku...hhmmmm tak berasaplah dapur rumah ni..

Mana taknya..kalau dulu ku boleh menghadap PC untuk The Sims sampai 2-3 jam..la ni dah anak 2...10 minit pun jangan harap. UUwwwaaaa!! tensi gue!!


Malam tadi masa jenjalan di Tesco, singgah sekejap di kedai video game, so...kami sedang searching a Sony PSP for me. Kat sini ada macam macam harga serendah RM799 ke RM1300++..., so, sedang berkira kira yang mana suitable untuk a mother of 2. Wakakakaka!!


A GaMe fOr FeeSa!!

hhhhmmmm....cuti sekolah tak lama lagi,

so saya sedang berkira kira nak belikan permainan pendidikan untuk Feesa. Game ni nampak sesuai sebab ianya bukanlah permainan 100% tetapi permainan berunsurkan pendidikan.


Ini lah game itu, V-Smile New Pocket, sesuai untuk kanak kanak berumur dari 5-7 tahun. Hahaha, kat sini harganya RM699 (kat Jusco), tapi saya akan beli secara online terus dari USA & harganya cuma separuh sahaja dari yang ada di jual di sini.

Kalau sesiapa nak beli jugak..try lah di web site ini.

http://www.vsmileshop.com

Monday, May 25, 2009

My 1sT DaY !!

hahahahaha...
setelah 2 bulan bercuti, hari ni secara rasminya ku dah masuk berkerja semula. Walaupun sebenarnya hari Khamis & Jumaat lepas boss haku dah panggei datang opis pun...so, hari niworkload tu dah kurang, macam takde pun iye jugak.wallahhhh...jadi dapatlah melayari internet sesuka hati! Boleh??

Semalam pi bawak Umar Zidan cucuk vaksin untuk bulan ke-2, berat Umar dah jadi 5.3kg, badan pun dah semakin semangat waja & kental. Tapi, lepas cucuk semalam, kami bawak dia berpoya poya tak henggat ada anak kecik. Kami pi The Store Sungai Buloh sesambil memotong rambut Feesa & ku ni mengurut badan la konon.Akhirnya badan jadi sakit la pulak..kuat betul makcik tu urut! Di pendekkan cerita, sampai rumah badan Umar panas...masuk je rumah dia melalak lalak tak ingat..aalllaaaa kenapa eeekk?? Bagi kan ubat demam yang doktor bagi tu, lepas tu terus ok.

Malam tadi jugak Umar tidur lena, bangun sekali dalam pukul 2.30 tu, menyusukan dia..dan dia terus ZZzzzzz sampai 7 pagi baru paksa minum susu lagi. Ooohh ya, anak saya yang ini kena paksa minum susu, kalau tak dia lebih suka tak minum. Kenapa yer?? Kalau waktu malam, itu kesenangan lah untuk ku, tapi kalau siang siang memang kena paksa lah minum. Tapi syukur, walau nampak gaya kurang minum, berat dia bertambah sangat banyak...dalam masa 2 bulan dia boleh gained weight almost 3kg.

Semoga kami sihat & ceria anak beranak selalu!

Tuesday, May 19, 2009

BaCk To NoRmAL !!

huuhuhuhu... 25hb depan ku dah start bekerja, so my normal routine akan kembali seperti 2 bulan yang lalu. Tapi kali ni tak sama lagi sebab dah ber'anak' 2. Umar dah di hantar ke rumah pengasuh hari Isnin lepas, sedih nak lepaskan dia pada orang lain..nak tak nak ku terpaksa. Inilah kehidupan kita nak, apa pun kena tempuhi juga. Setiap hari ku bekalkan Umar susu perahanku untuk minum dia sepanjang hari di rumah pengasuh, harap dia serasi dengan 'Opah Peah' tu.Masa 1st day hantar, Umar tidur je..mungkin dia pun sedih sebab terpaksa tinggal di rumah orang. Ku tau sebab dulu masa ku kecik, mak hantar ke rumah orang bila mak pergi mengajar. Sedih tau perasaan masa tu..tak silap masa tu ku dah 3 tahun, sebab tu ingat. Hhhmmmm....tapi kalau ku tak bekerja pulak..al maknanya terpaksalah pendam banyak keinginan dan tambahan aksesori dalam kehidupan keluarga kami. Paling cikai pun simpanan untuk waktu kecemasan. So, inilah perasaanku..sebagai seorang ibu yang akan meninggalkan anaknya untuk berdikari meneruskan kehidupan ini. Beruntunglah bagi sesiapa yang dapat menatang penuh anaknya sehingga anak itu betul betul pandai berdikari.

Friday, May 15, 2009

TaKuT GiLeR!!

waaaaaa....lama tak update..
tetiba ni pulak ada cerita cuak giler nak kasi tau kat hangpa..
pagi ni pergi rumah mak dengan Umar..lepas ku baru jer keluar kereta, tetiba pintu kereta terapat & 'tap' terus terkunci...
lebih malang lagi anakku Umar ada kat car seat belakang dalam kereta.
Uwwaaaa..ku ni dah cuak giler..selamat dah sampai rumah mak, apalagi kecoh la satu rumah tu nak jadi ' McGuiver'. Actually pintu tu tak rapat sangat, tapi sebab main lock tu dah rosak, tetiba jer ter'lock' sendiri.
Haaaa...my emak yang masa tu berkemban siap keluarkan segala tukul, spanar, playar & pisau bagai..nak kopek getah kat cermin pintu tu. Tapi segala usaha tu tak menjadi, al maklum "McGuiver" bidan terjun semuanya!
Ku ni macam tak lalu dah nak buat apa..pulak tu Umar dah mula nangis, mula mula dia senyum untuk 3 minit pertama..akhirnya dia nangis, sebabnya dia nak tertidur, call Am..dia kat Puchong pulak. Ku panggil dia balik..bayangkan dia merempit dari Puchong sampai kat umah tak sampai 15 minit. Suruh dia carik kunci kat rumah...dah kecoh2 gini...semua pun tak jumpa.
Hhhmmmm...haku bertambah pening..jiran kat umah mak ni pun dah datang nak godek godek pintu..ikut haku nak aje ku pecahkan cermin..senang habis cerita. Tapi tunggu Am jugak..akhirnya Am datang dengan tak jumpa kunci spare kat umah..ntah macam mana laki haku tu godek tingkap kereta tu...terbuka jugak lock tu.Fuuuhhh!!!! Lega giler!! Umar pulak dah tidur pun time tu...sian dia berpeluh - peluh...adalah 15 minit dia dalam tu. Sian anakku.
Geram jugak dengan Am sebab sebelum ni ku dah remind dia suruh betulkan lock tu..tak buat jugak. Bila kena kat anak sendiri..baru dia tau!! Geramnya aku!!!! Heeeee..selamat haku tak pecahkan cermin kereta tu..
dalam kepala hotak ku nak pecah cermin depan tau..sebab yang depan tu cover insurance. Poyo tak???

Alhamdulillah..selamat segalanya di permudahkan. Amin!!

Moralnya..lepas ni kalau nak keluar kereta dengan anak bukak dulu cermin tingkap tu, kot lah ku kat luar sendiri..mau tak bercermin kereta si Am ni!!

Wednesday, April 29, 2009

UmAr SeKaRaNg !!











FeeSa & DeMaM !!

Hari Sabtu pagi, lepas bangun tidur...badan Feesa agak panas. Demam sikit rupanya. Bawak pi jumpa doktor & ambik ubat demam...malam tu pulak asik gatal gatal kat tapak kaki & tangan...suruhlah mama dia garu sampai melecet pun tak puas hati lagi.
Hari Selasa bawak lagi ke klinik, doktor cakap Feesa kena demam campak. Tapi bukan yang macam biasa kita kena tu..dia tompok tompok merah kat sikit sikit bahagian badan & gatal. Itu yang kesian sangat tu, asik nak menggaru sampai tak boleh tidur malam.
So, Feesa kena kuarantin tidur rumah nenek, takut berjangkit. Tapi malam ni dia balik tidur kat rumah kot, sebab nampak dah semakin ok & tak mintak garu lagi.
Yang kelakarnya....bila tanya Feesa demam apa (masa mula mula balik klinik) ?? dia jawab "Icha kena demam buang".
Suka hati ko lah nak oiii!!

I'm BaCk !!

haaiiii....
hari ni dah masuk hari ke-35 (hari hari dok kira ni) berpantang.
Badan pun dah sihat sokmo tapi tak nak lah buat kerja lebih lebih, nanti sakit badan kemudian hari. Ini pun dah start sakit belakang sebab Umar asik nak bergayut menetek aje.
Umar genap 30 hari kami bawak pi cucuk kat Pusrawi. Timbang berat Umar dah bertambah..malah sangat banyak...dah jadi 4.4kg. Waaaaa, menternak badan sungguh anak bujangku ini! Muka pun dah tembam.
Peel Umar lain dari Feesa masa zaman pantang dulu..dulu Feesa kuat nangis malam, asal malam jer tak nak tidur sampai pagi. Tapi si Umar ni lain pulak, dia kurang nangis tapi peel tak nak tidur tu kadang kadang ada, dalam 2-3 hari sekali dia akan buat peel berjaga 3-4 jam & kadang kadang nangis. Time mamanya cukup stamina, boleh la layan selama dia berjaga..tapi yang letih tu kalau kena time mama ngantuk atau tengah tengah mata mama nak lelap. Huh!! tension gila!
Harap peel ni berakhir bila habis pantang, macam Feesa dulu..elok cukuo 44 hari dia dah jadi ok. Boleh tidur lena waktu malam!
gambar nak upload...tapi , nanti yer...mana lah pulak wire cable nih?

Saturday, April 11, 2009

PhoTo 22nD MaRch!!









Semua photo ni di snap pada 22/3/2009 (masa birthday ku yang lalu)!
Enjoy the pic!!














NaK BaLiK daH !!

hhhmmmm....
setelah 6 hari 5 malam berpantang di rumah emak, hari ni kami akan pulang semula ke rumah menjalani kehidupan seperti biasa. I really miss my bed so much!
walaupun bilik tidurku tak secantik bilik tidur di hotel, tapi...rasa selesa & aman sekali kalau beradu di bilik tidur sendiri.
Tapi lepas ni..boleh ker ku menghandle baby Umar & kakaknya masa ketiadaan Am??? Harap harap Feesa memberikan kerjasama yang baik, sebab sejak kebelakangan ni dia macam susah sangat nak di minta tolong. Ada aje alasan & a bit ngade ngade!! Rasa nak "toing" jer kapala dia!!
Oh ya! By next week tempoh berpantang kami (me & Umar) dah nak masuk minggu yang ke-3. So, got another 3 more weeks to go!
Akan datang akan masukkan gambar Umar yang terkini. So, orang lain boleh perasan sama ada muka Umar ada perbezaan atau tidak?
Adios!!

Thursday, April 9, 2009

AfTer 15 dAyS!!

haaalloooo....
hari ni dah 15 hari ku berpantang...so masih ada lagi 29 hari lagi to go!!
arrrghhh!! tension nya...rasa nak pegi berjalan jalan tu dah mula terbit..sebab badan dah rasa sihat. Ini lah yang susahnya nak tahan sabar...hhmmmm...sabar 1000 kali!

Malam tadi Umar tidor & baik sekali..tak nangis & boleh terlelap sendiri lepas menyusu..
Malam sebelumnya..dia berjaga dari 2.30 pagi sampai ke azan subuh, bila dia dah jemu terjaga..mulalah buat suara nyaring mintak di alih. Adakah sebab saya makan ayam bakar secubit buat dia tak tidor malam?? heeiiii..anak anakku kalau dalam tempoh berpantang ni..tak bolehlah mamanya makan lain sikit..mula aje tak boleh lelap mata.
Oleh kerana itu..sampai ke hari ini saya tak makan lagi jamu NRPhytonatal tu..hhuhuuh..nampaknya hari ke-20 lah baru saya berani cuba.

OOhhhh..jangan di lupa..hasrat nak fully breast feed anak saya dalam proses untuk berjaya..saya dah simpan EBM frozen dalam 50 oz jumlahnya.
Setiap hari saya cuma dapat simpan dalam 4 ke 5 oz..saya harap cukup stock untuk minum anak saya nanti di rumah penjaga & tak putus stock.InsyaAllah!

Jumpa di post akan datang!!

Monday, April 6, 2009

My TiNy LittLe BoY !!



Ini 2nd photo fresh from the womb!

Ini gambar masa kat wad...after an hour!

After 5 days!

Heheheh..muka ni macam budak dah besar...rambut macam nak siap pegi sekolah jer.

Nama : Umar Zidan bin Hamdan

Tarikh Lahir : 25/3/2009

Waktu : 7.01 malam

Berat : 2.5kg

Panjang : 46cm

* Anakku Umar Zidan, semoga menjadi anak yang soleh & bijaksana*
~Amin!! ~

Halloooooo!!

Hai...
lama tak update...saya telah selamat melahirkan bayi lelaki (2nd child) pada 25/3/2009 pada jam 7.01 malam di PUSRAWI Kota Damansara. Alhamdulillah...segalanya berjalan lancar dan kami semakin beransur sihat & semakin boleh melakukan kerja kerja ringan untuk diri sendiri.

Ada banyak yang nak diceritakan...gambar pun banyak yang nak ditunjukkan..tapi mana ntah peginya wyre cabel memory card nih?? Nanti kalau jumpa saya uploadkan gambar UMAR ZIDAN.

Minggu ni saya berpantang di rumah emak...selama ni di rumah sendiri di bantu emak & Am..hari ni Am dah mula bekerja...shift petang balik malam pukul 11 lebih gitu...so, saya tak nak nanti kalau AM balik lambat buat Umar menangis malam..sangat tension!!

Sampai jumpa di post akan datang!!

Popular Posts